Dzięki długoletniemu i wielowymiarowemu doświadczeniu, które zdobyliśmy we wszystkich głównych obszarach komunikacji marek, opracowaliśmy autorską metodę projektowania opakowań. Nazwaliśmy ją 5D. Projektowanie opakowań rozwijamy wyciągając praktyczne wnioski z codziennej obsługi dużych i mniejszych realizacji, a także śledząc pojawiające się trendy projektowe oraz nowinki technologiczne lub materiałowe. Nowoczesny brand design to coś więcej niż projektowanie graficzne opakowań lub projektowanie etykiet. Czy to Londyn czy Warszawa studio graficzne specjalizujące się w opakowaniach musi wyjść poza swoją tradycyjną rolę. W naszej pracy uwzględniamy nie tylko wygląd opakowania, ale także jego oddziaływanie na zmysł dotyku, powonienia a nawet słuchu dlatego projektowanie etykiet jest dla nas niezwykle istotne. Ta sensualność opakowania jest bardzo istotna sama w sobie, ale to tylko jeden z obszarów, które uwzględnia projektowanie opakowań 5D.

Wszystko jest opakowaniem

W relacji między konsumentem a produktem wyróżniamy pięć kluczowych wymiarów: Design, Doznanie, Dystrybucja, Dodatek i Demonstracja. W całościowy i spójny sposób odpowiadają one na problemy, z jakimi zmaga się dział marketingu. 5D to nie tylko narzędzie, z którego korzysta nasze studio graficzne w codziennej pracy, jaką jest projektowanie etykiet. 5D pozwala nam starannie przeanalizować projekt opakowania, porządkuje prace, a także, co ważne, inspiruje do odkrywania nowatorskich rozwiązań. Począwszy od określenia cech wymiernych produktu a skończywszy na komunikacji z konsumentem. W każdym z wymiarów 5D konsument powinien być zachęcany do nabycia produktu. Konsument lubi być nie tylko kuszony do zakupu, ale również utwierdzany w słuszności swojego wyboru, zwłaszcza że w każdej chwili może zdecydować się na produkt innej marki. Dlatego bierzemy pod uwagę działania lub zaniechania konkurencji rozpatrywane we wszystkich obszarach 5D.

Opakowanie jest wszystkim

Metoda 5D ułatwia projektowanie graficzne opakowań w zgodzie ze strategią komunikacyjną i rzeczywistością handlową. Finalnie chodzi o to, jak opakowanie sprawdza się w praktyce, a nie w teorii. Nasze studio graficzne tworzą specjaliści, którzy rozumieją, że projekt etykiety lub kształt opakowania to tylko jeden z wielu elementów komunikacji marketingowej. Ale czasami jest to jedyny element, jakim może w danym momencie posłużyć się marketer w komunikacji rynkowej. Na decyzję konsumenta o wyborze produktu wpływa aktywność we wszystkich wymiarach 5D. Warto zaznaczyć, że nawet jeśli Ty nie robisz kampanii reklamowej, to może ją robić Twoja konkurencja, wpływając na oczekiwania konsumentów względem całej kategorii produktowej. Drobna niekonsekwencja w architekturze 5D produktu sprawia, że ma on mniejsze szanse na rynku. Projektowanie graficzne opakowań wymaga niejednokrotnie poprawienia drobiazgu, aby uzyskać wymierne korzyści.

Bierzemy pod uwagę 5 obszarów aktywności marki: 

Design,

Dystrybucję,

Dodatek,

Demonstrację,

Doznanie.

Zobacz 3 przykłady metody 5D zastosowanej w praktyce